نطنز آماده پذیرایی از گردشگران در ایام گل و گلاب شد

به گزارش تور آسیایی ارزان، هر ساله از ابتدای اردیبهشت ماه و همزمان با آغاز گلابگیری نقاط مختلف شهرستان نطنز آماده میزبانی از گردشگران و مسافرین از جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی می نماید و پذیرای گردشگران مختلف است.

نطنز آماده پذیرایی از گردشگران در ایام گل و گلاب شد

مراسم سنتی گلابگیری در اردیبهشت ماه و همزمان با شکوفا شدن گل های محمدی تصاویر بی بدیل و جذابی را علاوه بر همشهریان برای گردشگران ایجاد نموده و بسیار لذت بخش است و علاوه بر آن نیز فضایی دلنشین را ایجاد نموده است.

گل های محمدی فضای شهرستان نطنز را عطرآگین و مشحون از عطر گل های دیگر که در فصل بهار روئیده عجین نموده است و علاوه بر اینکه صحنه های زیبایی با رویش این گل ها ایجاد شده انسان را نیز به خدا نزدیکتر می سازد.

حسین یزدانمهر گفت: شهرستان نطنز دارای 34 تاسیسات اقامتی و پذیرایی با پروانه بهره برداری و ظرفیت دو هزار و 260 تخت فعال و وجود جاذبه های تاریخی، گردشگری و مذهبی منحصر به فرد است.

وی ضمن اشاره به جاذبه های گردشگری نطنز اضافه نمود: روستای تاریخی ابیانه، مجموعه تاریخی مسجد جامع و بقعه شیخ عبدالصمد نطنزی، آستان مقدس آقاعلی عباس(ع) و بیش از 150 اثر تاریخی و طبیعی ثبت شده در لیست آثار ملی کشور، اقلیم آب و هوایی ویژه کوهستانی و کویری و موقعیت جغرافیایی ایده آل و قرار گیری در محل تلاقی شمال به مرکز و جنوب کشور یکی از مقاصد گردشگری کشور است.

یزدانمهر گفت: با پیگیری و حمایت اداره میراث فرهنگی در شهر نطنز اقامتگاه سرای جواهر، سرای مادر، باغ سبب، اقامتگاه میرزایی، باغ صفویه تاج آباد، سفره خانه سنتی دومیلیون ابیانه و در بخش بادرود روستای سرآسیاب، اقامتگاه دیاوا و کمپ متین آباد گلابگیری سنتی به منظورارائه خدمات به گردشگران مهیا و آماده پذیرایی است.

منبع: گردشبان
انتشار: 15 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1403 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 5344

به "نطنز آماده پذیرایی از گردشگران در ایام گل و گلاب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نطنز آماده پذیرایی از گردشگران در ایام گل و گلاب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید