طرز تهیه چرتمه پلو، غذای محلی و محبوب سمنان

به گزارش تور آسیایی ارزان، چرتمه پلو یکی از غذاهای محلی استان سمنان است.طرز تهیه این غذای مقوی و لذیذ را در این مطلب آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید.

طرز تهیه چرتمه پلو، غذای محلی و محبوب سمنان

مواد لازم

جگر گوسفندی:500 گرم

دنبه:100 گرم

ماست:300 گرم

پیاز:1 عدد بزرگ

فلفل سبز: 4 عدد

سیر: 4 حبه

نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

زردچوبه و روغن به اندازه کافی

طرز تهیه چرتمه پلو

برای تهیه چرتمه پلوی مجلسی در ابتدای کار پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و پیاز را به همراه اندازهی روغن به تابه اضافه می کنیم. در ادامه پیاز را تفت می دهیم تا سبک گردد. پس از اینکه پیاز شیشه ای شد، اندازهی زردچوبه به تابه اضافه نموده و تفت دادن را ادامه می دهیم تا خامی زردچوبه گرفته گردد. در هیمن حین جگر را به صورت تکه های درشت و دنبه را به صورت تکه های نگینی ریز خرد می کنیم.

در این مرحله تکه های جگر را به همراه تکه های دنبه به تابه اضافه می کنیم و به مدت 5 دققه تفت می دهیم تا به خوبی سرخ شوند، سپس فلفل ها را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم. حالا مجددا به تفت دادن مواد ادامه می دهیم تا فلفل ها نیز نرم شوند، سپس اندازهی نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم. در ادامه به تفت دادن ادامه می دهیم و پس از گذشت 5 دقیقه دیگر تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در این مرحله سیرها را پوست می گیریم، سپس درون یک کاسه مناسب رنده می کنیم. در ادامه ماست را به همراه اندازهی نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه نموده و مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا بافت شان یکدست گردد.

غذا را می توانیم به همین شکل سرو کنیم، یا اینکه ترکیب جگر و ماست را درون یک ظرف مناسب ترکیب نموده و با گوشتکوب برقی میکس کنیم تا کاملا یکدست شوند، سپس سرو کنیم. این غذای خوشمزه معمولا به همراه برنج زعفرانی سرو می گردد.

منبع: گردشبان
انتشار: 14 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1403 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 5332

به "طرز تهیه چرتمه پلو، غذای محلی و محبوب سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه چرتمه پلو، غذای محلی و محبوب سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید